fr

Sterker dan corona: een campagne vol overtuiging gesteund door Ethias

SterkerCorona_NL

Eén jaar coronacrisis. Dit is zonder twijfel één van de meest triestige verjaardagen die we al gevierd hebben. Dit is hard. Nog steeds. Aan het eind van de tunnel zien we een lichtpuntje, maar zodra we dichterbij komen lijkt het net verderaf. ​​​​​​​Voor jou, voor wie elke dag thuiswerken en het missen van de collega's maar niet went. Voor jou, voor wie zijn moeder in het rusthuis bezoeken enkel vanachter een plexischerm kan. Voor jou, bij wie de eenzaamheid soms snijdt. Voor jou ... voor jullie allemaal: geef niet op! Je bent sterker dan je denkt, samen komen we hier door.

Sterker dan corona is een nationale campagne ondersteund door Ethias. Samen met een aantal andere bedrijven wil ze de Belgische bevolking een hart onder de riem steken.

Over de campagne "Sterker dan corona"

“Sterker dan corona” is de komende weken te ontdekken in kranten, magazines, radio, tv, affichage en sociale media. Het initiatief gaat uit van tien bedrijven en bedrijfsleiders. Het opzet heeft nadrukkelijk geen enkel commercieel, noch politiek oogmerk. Het initiatief wordt wel mee ondersteund door organisaties van werkgevers.

Ambassadrice is Olympisch kampioene Kim Gevaert:

“Iedereen is al meer dan een jaar lang ongelofelijk sterk en creatief geweest. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat we dit ook in de toekomst kunnen blijven doen. We roepen iedereen op ervoor te blijven gaan. Samen komen we er wel, we laten niemand achter. Motivatie is een werkwoord. Zo bouwen we allemaal samen aan het herstel van morgen.”

Kim Gevaert

Steunende bedrijven nemen zelf ook initiatieven richting hun eigen werknemers en klanten. De hoofdrol in de campagne is weggelegd voor verhalen van mensen met een zeer diverse achtergrond die elk op hun manier de kracht hebben gevonden om met de coronacrisis om te gaan. Iedereen wordt opgeroepen om op sociale media te delen wat hun “kracht” is onder de hashtag #sterkerdancorona. Ook kan je de Social Media sticker gebruiken om te integreren in je profielfoto en zo te laten zien dat je achter de boodschap van de campagne staat.

Ethias zet de kracht van haar medewerkers in de schijnwerpers

Bij Ethias bundelen we al een jaar lang de krachten om deze periode door te komen en dat zijn we van plan te blijven doen. Ethias heeft tijdens deze ongeziene pandemie al laten zien dat haar waarden diep in haar DNA verankerd zitten. Haar maatschappelijk engagement werd nog meer versterkt door tal van steunmaatregelen uit te rollen, zoals steun voor de culturele sector, voor het onderwijs, voor zorgverleners…

Ook is Ethias enorm fier op haar medewerkers! De creativiteit, het aanpassingsvermogen en het doorzettingsvermogen dat zij nu al meer dan een jaar lang getoond hebben is onwaarschijnlijk. In het licht van deze campagne stelde Ethias aan haar werknemers de vraag wat zij doen om niet het virus, maar wel positiviteit te verspreiden. Deze krachtige boodschappen zal ze midden april delen op haar socialemediakanalen. Ook stelde Ethias samen met de medewerkers een Spotify playlist die - zoals de naam “Ethias Mood Booster” al doet vermoeden - boordevol liedjes staat die motivatie kunnen geven om te blijven doorgaan.

Om onze website optimaal op uw beeldscherm te kunnen weergeven raden wij u aan een meer recente versie van uw browser te gebruiken.
Mozilla Firefox, Google Chrome ou Internet Explorer