phishing

Phishing is een groeiende bedreiging. Laat je niet vangen! Leer de tekenen te herkennen en je persoonlijke informatie te beschermen. Jouw veiligheid is onze prioriteit. Wees steeds waakzaam en kies voor veiligheid. Meer weten

Ziekenhuisopname en Gezondheidszorg

Je ziekenhuisopname melden

Via de website, met het INFO aanbevolen
  • In de meeste gevallen moet je niets betalen
  • De ziekenhuisfactuur wordt rechtstreeks naar Ethias gestuurd

Meld je ziekenhuisopname meteen online via de AssurCard-website.

    Goed om te weten:
  • Je hoeft de kaart niet bij je te hebben, het nummer volstaat. Je vindt dat terug in je Klantenzone.
  • Je kan 60 dagen voorafgaand aan je ziekenhuisopname je melding doen en tot 14 dagen erna.
In het ziekenhuis, met het INFO
  • In de meeste gevallen moet je niets betalen
  • De ziekenhuisfactuur wordt rechtstreeks naar Ethias gestuurd

Meld je ziekenhuisopname aan de AssurCard-kiosk aan de ingang van het ziekenhuis.

  • Je hoeft de kaart niet bij je te hebben, het nummer volstaat. Je vindt dat terug in je Klantenzone.
  • Je kan 60 dagen voorafgaand aan de ziekenhuisopname de melding doen en tot 14 dagen daarna.
Met het formulier of een medische verklaring
Opgelet: als je ervoor kiest om het AssurCard-systeem niet te gebruiken, moet je je ziekenhuisfacturen volledig betalen VOORDAT Ethias ze terugbetaalt (de derdebetalersregeling is dus niet van toepassing).
1
Download het pdf-formulier, print het en vul het in. Of vraag aan de arts een medische verklaring met de precieze reden en de datum van je ziekenhuisopname.
2
Upload het formulier en/of de medische verklaring in je Klantenzone

  • Log in
  • Klik op Gezondheidszorg
  • Klik op de knop “Een ander document naar Ethias sturen”
Per e-mail of per post met het formulier of een medische verklaring
Opgelet: als je ervoor kiest om het AssurCard-systeem niet te gebruiken, moet je je ziekenhuisfacturen volledig betalen VOORDAT Ethias ze terugbetaalt (de derdebetalersregeling is dus niet van toepassing).

Houd er ook rekening mee dat de verwerkingstijd per post langer is dan via je Klantenzone.
1
Download het pdf-formulier, print het en vul het in. Of vraag aan de arts een medische verklaring met de precieze reden en de datum van je ziekenhuisopname.
2
Stuur het formulier en/of de medische verklaring per e-mail door naar schadebeheer@ethias.be of per post naar Ethias, Postbus 10037, 1070 Brussel.

Opgelet: vergeet in de onderwerpregel van je e-mail het nummer van je dossier of AssurCard niet te vermelden!

Je ambulante kosten voor en na je ziekenhuisopname aangeven

INFO
In de Klantenzone aanbevolen
  • Dit is de gemakkelijkste en snelste manier om je kosten terugbetaald te krijgen!
1
Betaal de kosten aan de zorgverleners (arts, ziekenhuis, kinesist …)
2
Als het RIZIV nog niet is tussengekomen, stuur je je getuigschriften voor verstrekte hulp naar je ziekenfonds. Dat zal je kosten vervolgens terugbetalen.
3
Upload je documenten (facturen, betalingsbewijzen van het ziekenfonds, medische voorschriften …) als volgt in je KlantenZone:

  • Log in
  • Klik op Gezondheidszorg
  • Klik vervolgens op de groene knop

4
Ethias betaalt je kosten terug.
Per e-mail of post
Opgelet: de verwerkingstijd per post is langer dan via je Klantenzone.
1
Betaal de kosten aan de zorgverleners (arts, ziekenhuis, kinesist …)
2
Als het RIZIV nog niet is tussengekomen, stuur je je getuigschriften voor verstrekte hulp naar je ziekenfonds. Dat zal je kosten vervolgens terugbetalen.
3
Stuur je documenten (facturen, betalingsbewijzen van het ziekenfonds, medische voorschriften …) per e-mail naar schadebeheer@ethias.be of per post naar Ethias, Postbus 10037, 1070 Brussel.
Opgelet: vergeet in de onderwerpregel van je e-mail het nummer van je dossier of AssurCard niet te vermelden!
4
Ethias betaalt je kosten terug.

Je apotheekuitgaven aangeven

In de apotheek, met behulp van de INFO aanbevolen
  • Dit is de gemakkelijkste en snelste manier om je kosten terugbetaald te krijgen!
1
Betaal je aankopen in de apotheek en toon daarbij je AssurPharma-barcode.
2
De apotheek stuurt het terugbetalingsverzoek rechtstreeks naar Ethias.
3
Ethias betaalt je kosten terug.
Via de Klantenzone
1
Als je bij je aankopen in de apotheek je AssurPharma-barcode niet toont, vraag dan om het BVAC-attest (= het gedetailleerde apothekersbriefje).
2
Upload als volgt een kopie van je BVAC-attest in je Klantenzone:

  • Log in
  • Klik op Gezondheidszorg
  • Klik vervolgens op de groene knop

3
Ethias betaalt je kosten terug.
Per e-mail of post
Opgelet: de verwerkingstijd per post is langer dan via je Klantenzone.
1
Als je bij je aankopen in de apotheek je AssurPharma-barcode niet toont, vraag dan om het BVAC-attest (= het gedetailleerde apothekersbriefje).
2
Stuur je BVAC-attesten per e-mail naar schadebeheer@ethias.be of per post naar Ethias, Postbus 10037, 1070 Brussel.
Opgelet: vergeet in de onderwerpregel van je e-mail het nummer van je dossier of AssurCard niet te vermelden!
3
Ethias betaalt je kosten terug.

De 3 meest gestelde vragen

  • FAQ CONTENT
  • FAQ CONTENT
  • FAQ CONTENT
  • FAQ CONTENT

Heb je een andere vraag?

Stuur een e-mail

Voor een snellere reactie:

Vermeld altijd je dossiernummer in de onderwerpregel van de e-mail. Als je dit niet kent, vermeld dan je klant- of contractnummer.

Spreek met een beheerder

Help ons sneller contact met je op te nemen:
hou je dossiernummer bij de hand.


Van maandag tot vrijdag tussen 8 en 17 uur.

BODY CONTENT