U dient zich via www.ethiashospi.be, via de Klantenzone gezondheidszorg of naar de AssurCardautomaat van het ziekenhuis te begeven om uw opname te melden, vooraleer u zich aanbiedt aan de balie voor inschrijving.
Opgelet
In dat geval zullen zij in eerste instantie afgetrokken worden van het bedrag van de terugbetaling van de kosten die voor en na de ziekenhuisopname worden gemaakt (compensatiemechanisme).
Indien het nog nodig mocht zijn, zullen wij u verzoeken ons het saldo van de door de polis niet-gedekte kosten terug te betalen.
Indien uw AssurCard niet wordt toegekend...
In dat geval dient u het eventuele voorschot en de rekening zelf aan het ziekenhuis te betalen. Dit betekent evenwel niet automatisch dat uw opname niet gedekt wordt door de polis.
Indien u uw AssurCard verloren hebt...
Geen paniek! De fysieke kaart is niet verplicht om een ziekenhuisopname aan te geven. De nummer op de kaart is voldoende voor het beheer van al uw aanvragen.
Om onze ecologische voetafdruk te verminderen hebben we dan ook beslist om geen duplicaten van de kaart meer te sturen.
Om uw AssurCard-nummer te kennen volstaat het om:
Indien uw gegevens niet correct zijn...
Indien er een fout zit in uw adres of als u verhuisd bent, kunt u deze gegevens aanpassen via de site www.ethiashospi.be of via een AssurCardautomaat.