Hoe gebruikt u uw AssurCard?

Hoe gebruikt u uw AssurCard?
Image(s) licensed by Ingram Image

U dient zich via www.ethiashospi.be, via de Klantenzone gezondheidszorg of naar de AssurCardautomaat van het ziekenhuis te begeven om uw opname te melden, vooraleer u zich aanbiedt aan de balie voor inschrijving.

  1. Het systeem controleert uw persoonlijke gegevens.
  2. Als u niet verzekerd bent, wordt u hiervan verwittigd.
  3. In alle andere gevallen wordt u gevraagd om enkele vragen te beantwoorden die op het scherm verschijnen. Deze procedure is eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
  4. Daarna wordt gemeld of u al dan niet het derdebetalersysteem geniet. In dit geval betaalt u geen voorschot en betaalt Ethias de factuur rechtstreeks aan het ziekenhuis.
  5. Begeef u naar de opnamebalie van het ziekenhuis waar u uw AssurCard toont of uw AssuCard-nummer communiceert.

Opgelet

  • Het feit dat het derdebetalersysteem wordt toegekend, betekent niet vanzelfsprekend dat uw opname gedekt is door de polis. De voorwaarden van het bindend contract met Ethias, blijven volledig van toepassing, in het bijzonder met betrekking tot de uitsluitingen van de hospitalisatieverzekering.
  • Zelfs bij toepassing van het derdebetalersysteem kan het dat bepaalde kosten niet door de polis worden gedekt (vrijstelling, telefoonkosten, huur van een televisietoestel...).

In dat geval zullen zij in eerste instantie afgetrokken worden van het bedrag van de terugbetaling van de kosten die voor en na de ziekenhuisopname worden gemaakt (compensatiemechanisme).
Indien het nog nodig mocht zijn, zullen wij u verzoeken ons het saldo van de door de polis niet-gedekte kosten terug te betalen.

Indien uw AssurCard niet wordt toegekend...

In dat geval dient u het eventuele voorschot en de rekening zelf aan het ziekenhuis te betalen. Dit betekent evenwel niet automatisch dat uw opname niet gedekt wordt door de polis. 

Je dient je via http://www.ethiashospi.be , via de Klantenzone gezondheidszorg of bij de AssurCard-automaat van het ziekenhuis aan te melden om je opname te melden, voordat je je aanbiedt aan de balie voor inschrijving.

Het systeem controleert je persoonlijke gegevens.
Als je niet verzekerd bent, word je hiervan verwittigd.
In alle andere gevallen word je gevraagd om enkele vragen te beantwoorden die op het scherm verschijnen. Deze procedure is eenvoudig en gebruiksvriendelijk.

Daarna wordt gemeld of je al dan niet het derdebetalerssysteem geniet. In dit geval betaal je geen voorschot en betaalt Ethias de factuur rechtstreeks aan het ziekenhuis.

Begeef je naar de opnamebalie van het ziekenhuis waar je je AssurCard toont of je AssurCard-nummer communiceert.

🔴 Opgelet

Het feit dat het derdebetalerssysteem wordt toegekend, betekent niet vanzelfsprekend dat je opname gedekt is door de polis. De voorwaarden van het bindend contract met Ethias blijven volledig van toepassing, in het bijzonder met betrekking tot de uitsluitingen van de hospitalisatieverzekering.

Zelfs bij toepassing van het derdebetalerssysteem kan het zijn dat bepaalde kosten niet door de polis worden gedekt (vrijstelling, telefoonkosten, huur van een televisietoestel...).

In dat geval zullen deze kosten in eerste instantie afgetrokken worden van het bedrag van de terugbetaling van de kosten die voor en na de ziekenhuisopname worden gemaakt (compensatiemechanisme).
Indien het nog nodig mocht zijn, zal Ethias je vragen om het saldo van de door de polis niet-gedekte kosten terug te betalen.

Indien je AssurCard niet wordt toegekend...

In dat geval dien je het eventuele voorschot en de rekening zelf aan het ziekenhuis te betalen. Dit betekent echter niet automatisch dat je opname niet gedekt wordt door de polis.

Ben je je AssurCard kwijt?

Geen paniek! De fysieke kaart is niet verplicht om een ziekenhuisopname aan te geven. Het AssurCard-nummer is voldoende voor het beheer van al je aanvragen.

  • Je kunt je AssurCard-nummer te allen tijde terugvinden in je Klantenzone.
  • Op het startscherm, klik op “Gezondheidszorg”
  • Ga naar de sectie "Werd je recent opgenomen in het ziekenhuis? Of word je binnenkort opgenomen?"
  • Je AssurCard-nummer, evenals die van andere gezinsleden, wordt daar weergegeven.

Heb je nog geen account in onze Klantenzone?

Maak nu je account aan.

Indien nodig kun je contact met ons opnemen:

  • Per e-mail:
    • Indien het om een collectieve polis gaat (afgesloten via je werkgever): [klik hier]
    • Indien het om een particuliere polis gaat (zelf afgesloten op je eigen naam): [klik hier]

Om onze ecologische voetafdruk te verminderen hebben we beslist om geen duplicaten van de kaart meer te sturen.

Indien je gegevens niet correct zijn...

Indien er een fout zit in je adres of als je verhuisd bent, kun je deze gegevens aanpassen via de site http://www.ethiashospi.be of via een AssurCard-automaat.Indien uw gegevens niet correct zijn...

Vond u dit artikel nuttig?
Bedankt voor uw antwoord.