Nieuw Schadegeval - Alle risicos

Aanbevolen

Schade onder burgerlijke aansprakelijkheid aangeven

Aanbevolen

Om schade aan juwelen, bagage, fototoestel, muziekinstrumenten enz te melden, is het aangewezen ons een e-mail te sturen.

Een volledige e-mail = zeker zijn dat je aanvraag snel en efficiënt verwerkt wordt
Welke informatie moet je ons zeker bezorgen:

Je persoonlijke gegevens:

  • Voor- en achternaam
  • Geboortedatum
  • Adres
  • Je klant- of polisnummer

Details van de aangifte:

  • Datum en plaats van het incident
  • Gegevens van andere betrokkenen (indien van toepassing)
  • Een nauwkeurige en volledige beschrijving van de feiten
  • Een duidelijke foto of scan van het proces-verbaal (indien beschikbaar)
  • Foto's van eventuele schade

Geef ook duidelijk aan : (Max 10mo)

  • Welk e-mailadres en telefoonnummer we moeten gebruiken om je op de hoogte te houden van je aangifte
  • Op welk rekeningnummer we een eventuele schadevergoeding kunnen uitbetalen

Wil je de schade op een andere manier aangeven?

Maal een afspraak in een Ethias-Kantoor
Om je sneller van dienst te kunnen zijn, raden we je aan om gebruik te maken van het aangifteformulier (PDF). Download het pdf-formulier, vul het rechtstreeks in op het scherm en klik op "Verzenden" aan het einde van het formulier of stuur het naar schade.familiale@ethias.be

Vragen of hulp nodig? Dan kan je op afspraak terecht op een kantoor om je schade aan te geven.

Hou voor een vlot verloop volgende informatie bij de hand:

  • Je klant- of polisnummer
  • Datum en plaats van het incident
  • Gegevens van andere betrokkenen (indien van toepassing)
  • Een nauwkeurige en volledige beschrijving van de feiten
  • Een kopie van het proces-verbaal (indien beschikbaar)
Schrijf Ons
Opgelet: aangiftes per post hebben een langere verwerkingstijd.

Voor een vlot verloop, gelieve ons volgende gegevens te bezorgen:

Je persoonlijke gegevens:

  • Voor- en achternaam
  • Geboortedatum
  • Adres
  • Je klant- of polisnummer

Details van de aangifte:

  • Datum en plaats van het incident
  • Gegevens van andere betrokkenen (indien van toepassing)
  • Een nauwkeurige en volledige beschrijving van de feiten
  • Een nauwkeurige lijst met de beschadigde of gestolen items (aard, merk, model, aankoopdatum, waarde)
  • Een duidelijke foto of scan van het proces-verbaal (indien beschikbaar)
  • Foto's van eventuele schade

Geef ook duidelijk aan:

  • Welk e-mailadres en telefoonnummer we moeten gebruiken om je op de hoogte te houden van je aangifte
  • Op welk rekeningnummer we een eventuele schadevergoeding kunnen uitbetalen

Ethias
dienst 2274
Prins-Bisschopssingel 73
3500 Hasselt

Zodra we je brief hebben ontvangen, openen we je dossier. Je ontvangt dan volledige en gedetailleerde instructies over de volgende stappen in je dossier. Rekening houdend met de verdeling door Bpost, weekends en de verwerkingstijd, kan het 10 tot 15 werkdagen duren voor je antwoord krijgt.