phishing

Phishing is een groeiende bedreiging. Laat je niet vangen! Leer de tekenen te herkennen en je persoonlijke informatie te beschermen. Jouw veiligheid is onze prioriteit. Wees steeds waakzaam en kies voor veiligheid. Meer weten

Autopech in het buitenland?

Daar is de pechverhelper al!

Panne de voiture à l'étranger : que faire ?
@Image(s) licensed by Ingimage
Daar staat u dan ... Onderweg naar een prachtige archeologische site begeeft uw wagen het plots. U krijgt de motor niet meer aan de praat. Erger nog: er komt zelfs rook uit de motorkap. Dat voorspelt niet veel goeds. Gelukkig kunt u rekenen op een goede ziel die uw wagen naar de kant van de weg duwt. En op Ethias Assistance Car & Family, natuurlijk. Want ook wij laten u niet in de steek.
Hallo, Ethias Assistance?

Waarschuwingslichten aan: check. Passagiers in veiligheid: check. Fluohesje aan: check. Gevarendriehoek op de juiste afstand om andere bestuurders te waarschuwen: check. Dan is het nu tijd om de situatie te analyseren en alle info te verzamelen om Ethias Assistance te bellen.

  1. Wat zijn uw nummerplaat en uw contractnummer bij Ethias Assistance?
  2. Waar bevindt u zich precies?
    Om uw exacte locatie te bepalen, kunt u bijvoorbeeld gebruikmaken van Google Maps.
  3. Wat is er aan de hand en wat is de oorzaak van het probleem? Begint er plots een rood controlelampje te knipperen op uw dashboard? Hebt u een lekke band? Is de brandstof op? Of hebt u de foute brandstof getankt? Misschien hebt u wel iets abnormaals gemerkt, zoals rook of een vreemd geluid? Doet uw batterij het nog wanneer u aan de contactsleutel draait? Al die elementen zijn belangrijk: zo kan ons team bepalen welk type pechverhelper u nodig hebt.
  4. Hebt u de gegevens van uw verblijfplaats bij de hand?
    Die gegevens zijn namelijk nuttig wanneer uw wagen niet meteen kan worden getakeld. Dan moeten u en uw passagiers naar uw verblijfplaats worden gebracht.
  5. Bel ons Customer Center op het nummer 011 28 28 28.
    Ons team staat dag en nacht voor u klaar, het hele jaar door. Zo bent u altijd zeker dat u iemand aan de lijn krijgt die u helpt en een pechverhelper stuurt.
Ethias Assistance Car & Family laat u ook op vakantie niet in de steek!
Bij autopech of een ongeval in België of (geografisch) Europa sturen wij gratis en zo snel mogelijk een pechverhelper langs. Zelfs bij een lekke band. En kan uw auto niet ter plaatse worden hersteld? Dan brengen we hem naar een garage vlakbij waar hij wel hersteld kan worden. Met de formule Car & Family Plus krijgt u trouwens 5 dagen een vervangwagen.
10 vragen die ons vaak worden gesteld ...
  • Neemt er iemand op wanneer ik Ethias midden in de nacht bel
    Uiteraard. Ons team staat het hele jaar door voor u klaar, dag en nacht. Er is dus altijd een medewerker beschikbaar aan de andere kant van de lijn. Zelfs midden in de nacht. Ons team volgt uw dossier op van het begin tot het einde én zorgt ervoor dat u de gepaste hulp ter plaatse krijgt.
  • En ter plaatse, wie helpt me daar?
    Ethias werkt met een uitgebreid netwerk van lokale partners die ook zelf de nodige contacten hebben om u uit de nood te helpen. Een takelwagen? Of een garage die gespecialiseerd is in uw merk? Een medisch probleem midden in de nacht? Een apotheek van wacht? Allemaal geen probleem.
  • Ik spreek de lokale taal niet. Hoe moeten we dan communiceren
    Onze pechverhelpers ter plaatse spreken natuurlijk hun eigen taal. Maar vaak spreken ze ook wat Engels of Frans. En begrijpt u er toch helemaal niks van? Dan staat Ethias op elk moment klaar om te helpen.
  • Hoe lang duurt het voor de pechverhelper er is?
    In België, in Luxemburg en op minder dan 50 km van onze grenzen stuurt Ethias een pechverhelper binnen ongeveer 30 minuten. In het buitenland kan het wat langer duren, afhankelijk van de plaats waar u zich bevindt. Kunnen we het probleem meteen verhelpen, dan mag u onmiddellijk opnieuw de baan op. Is de herstelling wat complexer? Dan wordt uw wagen naar een garage gebracht.
  • Waar brengt de pechverhelper mijn wagen naartoe?
    Uw wagen wordt getakeld naar een garage in de buurt. Is er niet onmiddellijk een garage beschikbaar? Dan gaat uw auto eerst naar de opslagplaats van de pechverhelper. Als uw wagen langer dan vijf werkdagen (vanaf de volgende dag) niet kan rijden, organiseren wij de repatriëring naar de garage van uw keuze in België. Ethias neemt in elk geval de takelkosten op zich.
  • Hoe geraken we zonder auto weer in ons hotel?
    Uw wagen wordt naar een garage getakeld? Dan wordt u op kosten van Ethias naar uw verblijfplaats gebracht. Zo kunt u met een gerust hart uw vakantie voortzetten, tot u uw wagen weer kunt gaan afhalen in de garage. En ook dan betaalt Ethias de vervoerskosten om tot bij de garage te geraken. En had u nog geen slaapplaats? Dan betaalt Ethias ook een deel van uw verblijfskosten ter plaatse (maximaal 100 euro per nacht).

    Wordt uw wagen naar België gerepatrieerd? Dan hebt u twee mogelijkheden: u beslist om onmiddellijk naar huis te gaan of u zet uw vakantie gewoon voort. In het eerste geval betaalt Ethias de retourtickets voor de trein of het vliegtuig. Kiest u er toch voor om te blijven? Dan brengen wij u op onze kosten naar uw verblijfplaats. U moet er in dat geval wel voor zorgen dat u zelf (op eigen kosten) terug in België geraakt wanneer uw vakantie erop zit.
  • Mijn wagen rijdt nog. Mag ik hem laten herstellen in eender welke garage?
    Natuurlijk! De herstellingskosten betaalt u zelf, dus u mag uiteraard ook zelf kiezen in welke garage u uw wagen laat herstellen.
  • Krijg ik een vervangwagen als mijn wagen niet meer rijdt?
    Dat hangt af van uw contract. Sloot u een Ethias Assistance Car & Family Plus af? Dan krijgt u inderdaad een vervangwagen. Kan uw wagen niet binnen de 24 uur worden hersteld? Dan zorgt Ethias voor een vervangwagen van categorie A of B voor de duur van de herstelling (maximaal 5 dagen).
  • Dekt mijn verzekering ook huurwagens?
    Uw Ethias Assistance Car & Family-contract is gekoppeld aan uw persoonlijke wagen. Onze dekking geldt dus niet voor huurwagens. Ook niet als u in het buitenland een wagen moet huren in afwachting van uw herstelling. Maar geen nood: autoverhuurbedrijven nemen doorgaans ook pechverhelping op in hun huurcontract.
  • Ik reis met mijn wagen naar Marokko. Kan ik ook dan op bijstand rekenen?
    Jammer genoeg niet. Ethias Assistance is voor voertuigen beperkt tot geografisch Europa. Bekijk hier de lijst met de 50 landen waar wij u kunnen helpen in geval van pech of een ongeval met uw voertuig. Onze bijstand voor personen geldt wél wereldwijd.

Veel meer dan enkel autopech ...
Zoals de naam al doet vermoeden, geldt Ethias Assistance Car & Family niet alleen voor autopech of ongevallen met voertuigen in België of Europa. Wij zijn er ook voor u bij medische problemen in het buitenland. Uw enkel omgeslagen toen u de Etna beklom? Aangevallen door kwallen in Cuba? Of zit uw jongste met koorts in Schotland? Ethias staat voor u klaar!


Nog enkele laatste tips voor u op vakantie vertrekt ...
Controleer de staat van uw voertuig voor u de weg op gaat. Zo kunt u immers heel wat ongemakken op vakantie vermijden! Lees hier welke 10 punten u zelf kunt controleren, zelfs als u niets van mechanica kent.

 

En vergeet zeker niet om het nummer van Ethias Assistance – 011 28 28 28 – op te slaan in uw gsm.
Zo moet u niet zoeken wanneer u Ethias nodig heeft.

Vond u dit artikel interessant?
Bedankt voor uw feedback.