Een nieuw schadegeval (schade, diefstal) aan je woning

Aanbevolen
1

Geef je woningschade aan in de Klantenzone.

Aanbevolen
  • Beantwoord enkele eenvoudige vragen.
  • Beschrijf de oorzaak en de schade.
2
Je dossier is geopend, je kan het onmiddellijk beheren.
3
Een schadebeheerder neemt je dossier in handen en binnen de 3 werkdagen ontvang je een e-mail met de volgende stappen.

Veelgestelde vragen

  • FAQ CONTENT
  • FAQ CONTENT
  • FAQ CONTENT

Wil je de schade aan je woning op een andere manier aangeven?

Geef je schade aan via e-mail
Om sneller en makkelijker je aangifte te kunnen verwerken, raden we je aan om je schade aan te geven in je Klantenzone.

Een volledige e-mail = zeker zijn dat je aanvraag snel en efficiënt verwerkt wordt

Welke informatie moet je ons zeker bezorgen:

Je persoonlijke gegevens:

  • Voor- en achternaam
  • Geboortedatum
  • Adres
  • Je klant- of polisnummer

Details van de aangifte:

  • Datum en plaats van het incident
  • Een omschrijving van de belangrijkste oorzaak: brand, storm, glasbreuk, aanstoting, diefstal, vandalisme, elektrische storing, water- of stookolieschade, verzakking of aardverschuiving
  • Een nauwkeurige en volledige beschrijving van de feiten
  • Foto's van eventuele schade
  • Schatting van de schade door expert (als die al gebeurd is)

Geef ook duidelijk aan:

  • Welk e-mailadres en telefoonnummer we moeten gebruiken om je op de hoogte te houden van je aangifte
  • Op welk rekeningnummer we een eventuele schadevergoeding kunnen uitbetalen
  • Het btw-percentage dat je terugvraagt op het voertuig (indien van toepassing)
  • Of je kiest voor INFO

We sturen je binnen 3 werkdagen je dossiernummer en een overzicht van de volgende stappen.

Bel ons

Geef een aangifte aan via de klantenzone

Het is snel, gemakkelijk en veilig!

  • Aangifte binnen de 10 minuten ingediend
  • Dossier wordt onmiddellijk aangelegd
  • Opvolging en praktische informatie binnen de 3 werkdagen

Als je vragen hebt of hulp nodig hebt, kun je je schade ook telefonisch melden, van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Hou je klantnummer of polisnummer bij de hand.

open

Dringend hulp nodig van Ethias? Raadpleeg onze pagina Dringende bijstand.

Maak een afspraak in een Ethias-kantoor

Geef een aangifte aan via de klantenzone

Het is snel, gemakkelijk en veilig!

  • Aangifte binnen de 10 minuten ingediend
  • Dossier wordt onmiddellijk aangelegd
  • Opvolging en praktische informatie binnen de 3 werkdagen

Vragen of hulp nodig? Dan kan je op afspraak terecht op een kantoor om je schade aan te geven.

Hou voor een vlot verloop volgende informatie bij de hand:

Details van de aangifte:

  • Datum en plaats van het incident
  • Een omschrijving van de belangrijkste oorzaak: brand, storm, glasbreuk, aanstoting, diefstal, vandalisme, elektrische storing, water- of stookolieschade, verzakking of aardverschuiving
  • Een nauwkeurige en volledige beschrijving van de feiten
  • Foto's van eventuele schade
  • Schatting van de schade door expert (als die al gebeurd is)
BODY CONTENT