phishing

Phishing is een groeiende bedreiging. Laat je niet vangen! Leer de tekenen te herkennen en je persoonlijke informatie te beschermen. Jouw veiligheid is onze prioriteit. Wees steeds waakzaam en kies voor veiligheid. Meer weten

Nieuw schadegeval aan je woning (schade of diefstal)

Aanbevolen
1

Doe aangifte in je Klantenzone.

Aanbevolen
  • Beantwoord enkele eenvoudige vragen.
  • Beschrijf de oorzaak en de schade.
  • Ontvang meteen een dossiernummer om je schadegeval op te volgen.
2
Je adviseur ontfermt zich over je dossier en neemt indien nodig contact met je op.
3
Binnen 3 werkdagen ontvang je een gedetailleerde handleiding voor het beheren van je dossier.

Wil je de schade aan je woning op een andere manier aangeven?

Geef je schade aan via e-mail
Om sneller en makkelijker je aangifte te kunnen verwerken, raden we je aan om je schade aan te geven in je Klantenzone.

Een volledige e-mail = zeker zijn dat je aanvraag snel en efficiënt verwerkt wordt

Welke informatie moet je ons zeker bezorgen:

Je persoonlijke gegevens:

  • Voor- en achternaam
  • Geboortedatum
  • Adres
  • Je klant- of polisnummer

Details van de aangifte:

  • Datum en plaats van het incident
  • Een omschrijving van de belangrijkste oorzaak: brand, storm, glasbreuk, aanstoting, diefstal, vandalisme, elektrische storing, water- of stookolieschade, verzakking of aardverschuiving
  • Een nauwkeurige en volledige beschrijving van de feiten
  • Foto's van eventuele schade
  • Schatting van de schade door expert (als die al gebeurd is)

Geef ook duidelijk aan:

  • Welk e-mailadres en telefoonnummer we moeten gebruiken om je op de hoogte te houden van je aangifte
  • Op welk rekeningnummer we een eventuele schadevergoeding kunnen uitbetalen
  • Het btw-percentage dat je terugvraagt op het voertuig (indien van toepassing)
  • Of je kiest voor INFO

We sturen je binnen 3 werkdagen je dossiernummer en een overzicht van de volgende stappen.

Bel ons

Geef een aangifte aan via de klantenzone

Het is snel, gemakkelijk en veilig!

  • Aangifte binnen de 10 minuten ingediend
  • Dossier wordt onmiddellijk aangelegd
  • Opvolging en praktische informatie binnen de 3 werkdagen

Als je vragen hebt of hulp nodig hebt, kun je je schade ook telefonisch melden, van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Hou je klantnummer of polisnummer bij de hand.

open

Dringend hulp nodig van Ethias? Raadpleeg onze pagina Dringende bijstand.

Maak een afspraak in een Ethias-kantoor

Geef een aangifte aan via de klantenzone

Het is snel, gemakkelijk en veilig!

  • Aangifte binnen de 10 minuten ingediend
  • Dossier wordt onmiddellijk aangelegd
  • Opvolging en praktische informatie binnen de 3 werkdagen

Vragen of hulp nodig? Dan kan je op afspraak terecht op een kantoor om je schade aan te geven.

Hou voor een vlot verloop volgende informatie bij de hand:

Details van de aangifte:

  • Datum en plaats van het incident
  • Een omschrijving van de belangrijkste oorzaak: brand, storm, glasbreuk, aanstoting, diefstal, vandalisme, elektrische storing, water- of stookolieschade, verzakking of aardverschuiving
  • Een nauwkeurige en volledige beschrijving van de feiten
  • Foto's van eventuele schade
  • Schatting van de schade door expert (als die al gebeurd is)
Schrijf ons
Opgelet: aangiftes per post hebben een langere verwerkingstijd.

Welke informatie moet je ons zeker bezorgen:

Je persoonlijke gegevens:

  • Voor- en achternaam
  • Geboortedatum
  • Adres
  • Je klant- of polisnummer

Details van de aangifte:

  • Datum en plaats van het incident
  • Een omschrijving van de belangrijkste oorzaak: brand, storm, glasbreuk, aanstoting, diefstal, vandalisme, elektrische storing, water- of stookolieschade, verzakking of aardverschuiving
  • Een nauwkeurige en volledige beschrijving van de feiten
  • Foto's van eventuele schade
  • Schatting van de schade door expert (als die al gebeurd is)

Geef ook duidelijk aan:

  • Welk e-mailadres en telefoonnummer we moeten gebruiken om je op de hoogte te houden van je aangifte
  • Op welk rekeningnummer we een eventuele schadevergoeding kunnen uitbetalen
  • Het BTW-percentage dat je terugvraagt op het voertuig (indien van toepassing)
  • Of je kiest voor INFO

Ethias
Dienst Schade Woning
Prins-Bisschopssingel 73
3500 Hasselt

Zodra we je brief hebben ontvangen, openen we je dossier. Je ontvangt dan volledige en gedetailleerde instructies over de volgende stappen in je dossier. Rekening houdend met de verdeling door Bpost, weekends en de verwerkingstijd, kan het 10 tot 15 werkdagen duren voor je antwoord krijgt.

BODY CONTENT