Heb je schade?
We zijn er voor je en leggen je uit hoe je de situatie kan aanpakken.
Neem een foto van de schade en de oorzaak ervan (bijvoorbeeld een foto van de beschadigde vloer en een andere van het waterlek).
Voeg deze foto's bij jouw aangifte. Ze zullen ons helpen de situatie beter te begrijpen.
Het kan noodzakelijk zijn om je woning te beschermen of te beveiligen (bijvoorbeeld het dak afschermen met een zeil of een plaat voor een gebroken raam zetten).
Beperk je in eerste instantie tot deze dringende maatregelen. Als dit kosten met zich meebrengt, bewaar dan de bonnetjes of facturen om ze later bij jouw dossier te voegen.
Bewaar beschadigde spullen zoveel mogelijk, want ze kunnen nodig zijn bij expertise.
Moet je toch iets weggooien (zoals bedorven etenswaren uit de diepvries of doorweekte kartonnen dozen), maak er dan eerst foto's van. Je hoeft deze foto's niet naar ons op te sturen, maar bewaar ze voor het geval dat.
Als er sprake is van diefstal, een poging tot diefstal of vandalisme, moet je aangifte doen bij de politie. Het proces-verbaal is absoluut noodzakelijk voor de behandeling van jouw dossier.
De snelste en gemakkelijkste manier is via je Klantenzone:
Binnen 3 werkdagen ontvang je een e-mail met de volgende stappen.
Snel en eenvoudig : Ga naar jouw Klantenzone om je keuze en eventuele bijbehorende documenten door te geven.
Ben je huurder? Verwittig dan snel je verhuurder, want hij is verantwoordelijk voor het herstel van schade aan het gebouw.
Maak een gedetailleerde en becijferde lijst van de beschadigde, verdwenen of gestolen goederen. Wees zo nauwkeurig mogelijk en vermeld nuttige details zoals merk, model, waarde en aankoopdatum.
Verzamel zoveel mogelijk bewijsmateriaal (aankoopfacturen, garantiebonnen, foto’s…). Dit helpt ons om je schade correct te beoordelen. Je hoeft deze documenten niet op te sturen, maar bewaar ze goed voor het geval dat.
Snel en eenvoudig : Ga naar jouw Klantenzone om ons de lijst door te geven.
Als de schade gedekt is:
We sturen je een e-mail om je hierover te informeren.
Je kan beide gevallen volgen in jouw Klantenzone.